2015.08.20

Årets mediegenomslag i Almedalen 2015

Fredagen den 3 juli utsågs vår kund Hej Digitalt! till den aktör som hade ”Årets mediegenomslag i Almedalen 2015″​. Opus, som utfärdar priset presenterade en analys av de aktörer som varit mest aktiva i sociala och traditionella medier under Almedalsveckan, med utgångspunkt i mätningen på socialmediachart.com. Hej Digitalt! utsågs till vinnare av en jury bestående av representanter från näringsliv samt kommunikations- och mätningsbranschen. Utifrån en samlad bedömning av genomslag, aktivitet och innehåll kom juryn fram till fem nominerade organisationer: Skolvåren, Electrolux, Hej Digitalt!, Grant Thornton, Öresundshuset.

 

Juryns motivering för att utse Hej Digitalt till vinnare:

Utmärkelsen Årets Mediegenomslag i Almedalen 2015 tilldelas en organisation som genom sin innovativa digitala och fysiska närvaro har utnyttjat Almedalens möjligheter till fullo, genom att ta fasta på värdet av möten, dialog och samtal.

Birger&Blom var en del av Hej Digitalt!-teamet under Almedalsveckan 2015. Vi var redaktörerna som arbetade fram Hej Digitalts webbcontentstrategi, som vi sedan applicerade på det innehåll vi producerade under Almedalsveckan.

FEED

Kontakt

+46 767 94 25 25
+46 708 88 06 69

Besöksadress:

Kungsgatan 66
111 22 Stockholm