2015.03.04

Content marketing är branschens tuggummi

Content marketing har tuggats, tuggats och spottats ut i branschen för att sedan kleta sig fast under de flesta reklamsulor. Många vill tugga content utan att riktigt veta vad det innebär. Om vi nu tar loss det här tuggummit kan vi konstatera att det är särskilt i sitt slag. Det smakar bättre och bättre desto längre du tuggar medan allt annat tappar smaken efter ett tag. Content marketing är långsiktighet och enligt Content Marketing Institute bygger det på regelbundenhet i publicering och systematisk produktion. Det är tuggummipaketet du väljer i hyllan för att värdet finns i själva innehållet. Därför ställs det höga krav på innehållet. Det måste vara intressant, lärorikt eller underhållande.

Content marketing ska attrahera potentiella kunder, göra dem till nya kunder och sedan se till att de förblir lojala. För att det ska fungera måste innehållet kännas ärligt eller sakligt och inte som ett försök till sälj. Content är ingen kampanj, det byggs i medier som varumärket själv har kontroll och kan styra över och det ska vara tydligt att varumärket är avsändaren. Content är texten du vill läsa, hemsidan du vill uppsöka eller tv-programmet du vill se.

FEED

Kontakt

+46 767 94 25 25
+46 708 88 06 69

Besöksadress:

Kungsgatan 66
111 22 Stockholm