2015.11.23

Kurs i digital innehållsstrategi

Till våren år 2016 kommer Birger och Blom att bli ansvariga för kursen digital innehållsstrategi, på Berghs School of Communication. Berghs är en internationellt etablerad reklamskola som flera år i rad fått utmärkelsen ”School of the year”, i den internationella tävlingen Future Lions.

Digital innehållsstrategi är en kurs som vi har utvecklat tillsammans med Berghs, i takt med det ökade flödet av innehåll som skapas och publiceras på webben. Användarna kommer i kontakt med ett massivt informationsflöde och som webbredaktör, kommunikatör eller copywriter behövs metoder och insikter i hur du sorterar, behandlar och riktar informationen för att den ska bli relevant för mottagaren.

”Kursen gör dig medveten om digitala beteenden, hur besökaren uppfattar ditt innehåll och hur du sätter upp en strategi för användarens resa genom din webbplats. Du får insikter i hur ditt redaktionella arbete skapar relevans, genom att sätta upp ramverk för dina idéer och behandla det skriftliga innehållet med SEO.”
– Ansök innan den 5/2, 2016.

FEED

Kontakt

+46 767 94 25 25
+46 708 88 06 69

Besöksadress:

Kungsgatan 66
111 22 Stockholm