2015.06.15

Produktion av strategiska webbtexter

Sökord kan beskrivas som vägledande rubriker som talar om för en sökmotor vilken nytta och vilka svar din webbsida kan ge. Med en redaktionell och strategisk webbcopy kan du vara med och påverka de här rubriksättningarna och effektivt öka den organiska trafiken till din webbplats.

I produktionen av webbsidans redaktionella innehåll så väger copywritern sina ord och formuleringar efter en framtagen persona och varumärkets övriga tonalitet. För att påverka sökmotorerna så krävs en seo-analys, för att fastställa rätt sökord som har potentialen att identifiera innehållet när ett resultat efterfrågas i söknätverket. Därför är en del i utformningen av hantverket att analysera fram personas, det vill säga bestämda kundgrupper, och sedan arbeta konsekvent med att tillgodose den specifika personans behov.

Det är nämligen personan som använder sig av söknätverket och därför ska webbtexterna författas under ämnen som personan bryr sig om och efter vilket stadie personan befinner sig i. Ett stadie kan sträcka sig från att hen bara vill ta del av information till att hen faktiskt vill göra ett köp. Allt är början på en relation, en relation som vårdas genom att vara konsekvent, oavsett om det handlar om att skapa bloggtexter, whitepapers, infographics, innehåll till sociala medier, podcast eller videos. För personan kommer att återvända om företagets budskap är tydligt och håller till ett ramverk I en väl utarbetad och konsekvent hållen strategi så kommer din målgrupp att hitta ditt innehåll på ett organiskt och kostnadseffektivt sätt, eftersom sökorden blir de rubriksättningar som marknadsför ditt innehåll.

FEED

Kontakt

+46 767 94 25 25
+46 708 88 06 69

Besöksadress:

Kungsgatan 66
111 22 Stockholm