2015.03.09

Vi scrollar oss genom 2015

Facebookflöden, instagramflöden, nyhetsflöden och nu även webbsideflöden. Scrollande webbsidor är den nya onlinetrenden vilket är en naturlig konsekvens av vår digitala och sociala tid. Vi har blivit en scrollande generation som vaknar varje morgon och maniskt scrollar tills vi sett alla instagrambilder som vi missat under natten.
Vi är vana att bli serverade med uppradade statusuppdateringar, att läsa nyhet efter nyhet staplade på varandra och att välja vilken film vi ska se genom att antingen scrolla nedåt eller i sidleds.

För det kan vara en kraftansträngning att klicka sig fram genom olika menyer för att sedan märka att man hamnat på fel flik. Därför har klickandet bytts ut mot scrollandet, vilket innebär många fördelar. Som copywriters som skriver för webben ser vi tydliga resultat på att Google blir förtjust, att besökarna visar ett större engagemang vid varje besök, att färre sidor behöver laddas och att informationen kan delas in i moduler som samspelar i en förrätt, huvudrätt och efterrätt. Du blir helt enkelt serverad en bestämd dramaturgisk ordning genom att bara scrolla.

FEED

Kontakt

+46 767 94 25 25
+46 708 88 06 69

Besöksadress:

Kungsgatan 66
111 22 Stockholm